Zaufali mi:

Zaufali mi:

Claudia Gray "Dziesięć tysięcy słońc nad Tobą" - Seria Firebird (tom 2)


Tytuł: Dziesięć tysięcy słońc nad Tobą
Tytuł oryginalny: Ten Thousand Skies Above You
Seria: Firebird (tom 2)
Autor: Claudia Gray
Wydawnictwo: Jaguar
Data I wydania: 3 listopada 2015
Data I polskiego wydania: 27 września 2017
Liczba stron: 430
Kategoria: młodzieżowa paranormal :D

       Dziesięć tysięcy słońc nad Tobą to druga część serii Firebird autorstwa Claudii Gray, premiera pierwszego tomu miała miejsce w maju 2017 roku. Tysiąc odłamków Ciebie to historia Marguerite Caine córki światowej sławy fizyków, którą od dziecka otaczały rozmowy  o najnowszych teoriach naukowych. Ojciec dziewczyny w niewyjaśnionych okolicznościach zostaje zamordowany, wtedy właśnie życie Marguerite zmienia się diametralnie. Wszystko wskazuje na to, że za śmierć doktora Henry'ego Caina odpowiedzialny jest jego asystent Paul Markov, który dzięki Firebirdowi, wynalazkowi matki Marguerite ucieka do innego wymiaru. Firebird to urządzenie, dzięki któremu możliwe są podróże między równoległymi wymiarami, dlatego Marguerite chcąc odnaleźć mordercę ojca decyduje się na użycie wynalazku i poszukiwania Paula... Całą opinie na temat książki znajdziecie tutaj [LINK]
     W drugim tomie serii Marguerite będzie musiała udać się do innych wymiarów, aby odnaleźć cztery odłamki duszy Paula, która została rozszczepiona. Z pomocą dziewczynie przychodzi Theo, dla którego ta misja jest równie ważna i może od niej zależeć jego życie. Aby ocalić Paula będą musieli udać się między innymi do ogarniętego wojną San Francisco, do kryminalnego półświatka Nowego Jorku, oraz do Paryża, w którym Marguerite odkryje niesamowitą tajemnice skrywaną przez tamtejszą wersję siebie. Więcej szczegółów nie chcę zdradzać, aby nie zepsuć Wam lektury.
      Niecierpliwie czekałam na kolejną część serii Firebird i tym razem Claudia Gray nie zawiodła, autorka w dalszym ciągu posługuje  się lekkim, młodzieżowym stylem, dzięki któremu książka naprawdę wciąga i czyta się ją bardzo przyjemnie. Akcja w szybkim tempie posuwa się do przodu, opisy nowych wymiarów są niesamowite i za każdym razem jesteśmy ciekawi gdzie trafi nasza bohaterka. Dodatkowo w książce czeka na nas spora liczba świetnych dialogów, które sprawiają, że książkę czyta się naprawdę szybko. W tym tomie również zwróciłam uwagę na to, że Marguerite bardzo szybko potrafi dostosować się do nowej zastanej przez siebie rzeczywistości, w pierwszej części było to dla mnie niezrozumiałe i traktowałam to jako minus w stworzonej przez Gray kreacji tej bohaterki. Jednak tym razem nie przeszkadzało mi to, ponieważ wiedziałam, że bohaterka miała już za sobą wiele podróży między wymiarami i wydawało mi się jasne, że z każdą kolejną lepiej radzi sobie ze zmianami. Autorka zafundowała nam pełną zwrotów akcji powieść, której zakończenie sprawia, że czytelnik z niecierpliwością czeka na kontynuację przygód naszych bohaterów.
    Książkę  Claudii Gray i tym razem polecam przede wszystkim osobom lubiącym lekkie młodzieżówki lub science fiction. Dziesięć tysięcy słońc nad tobą to przyjemna lektura z niesamowitą akcją. Ja na pewno chętnie sięgnę po kontynuacje serii, czyli Milion światów z tobą, której premiera miała miejsce 24 stycznia 2018.

Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo jaguar
Książkę miałam okazję przeczytać, dzięki uprzejmości Wydawnictwa Jaguar  💙

                

Komentarze

Popularne posty