Zaufali mi:

Zaufali mi:

Claudia Gray "Tysiąc odłamków Ciebie" - Seria Firebird (tom1)

 Tytuł: Tysiąc odłamków ciebie
Tytuł oryginalny: A Thousand Pieces of You
Seria: Firebird (tom 1)
Autor: Claudia Gray
Wydawnictwo: Jaguar
Data I wydania: 4 listopada 2014
Data I polskiego wydania: 10 maja 2017
Liczba stron: 352
Kategoria:  młodzieżowa paranormal  :D

Moja ocena: 8/10 

      Marguerite Caine jest córką światowej sławy fizyków, od dziecka w domu otaczały ją  rozmowy  o najnowszych teoriach naukowych oraz ludzie chcący nauczyć się jak najwięcej o jej rodziców. Jednak, gdy ojciec dziewczyny z niewyjaśnionych przyczyn zostaje zamordowany, życie Marguerite zmienia się diametralnie. Wszystko wskazuje na to, że za śmierć doktora Henry'ego Caina odpowiedzialny jest jego asystent Paul Markov, który dzięki wynalazkowi matki Marguerite ucieka do innego wymiaru. To właśnie niesamowity Firebird sprawia, że powieść staje się niezwykle ciekawa i inna niż te, które miałam okazję czytać. Firebird to urządzenie, dzięki któremu możliwe są podróże między równoległymi wymiarami, dlatego dziewczyna chcąc odnaleźć mordercę ojca decyduje się na użycie wynalazku i poszukiwania Paula. Akcja powieści ma miejsce w kilku różnych światach, a w każdym z nich Marguerite jest staje się inną wersją siebie. I tak na przykład dziewczyna ląduje w nadzwyczaj rozwiniętym technologicznie Londynie albo w zacofanej Rosji, w której nadal rządzi car. 
     Sięgając po Tysiąc odłamków Ciebie nie do końca wiedziałam czego się spodziewać, wiedziałam, że książka przeznaczona jest głównie dla młodzieży, dlatego miałam obawy sięgając po tę lekturę. Jednak Claudia Gray nie zawiodła mnie, książka napisana jest w lekkim młodzieżowym stylu, dlatego czytało się ją na prawdę fantastycznie. Akcja posuwa się do przodu w szybkim tempie, zmienia się niczym w kalejdoskopie i jest wypełniona wieloma dialogami, co według mnie było wielkim plusem powieści. Autorka miała świetny pomysł na tę książkę, zachwyciły mnie opisy różnych rzeczywistości i tego jak wyglądać mogłoby życie bohaterki, gdyby w pewnym momencie jej życia, ona lub ktoś w otaczających ją ludzi podjął inne decyzje, niż te które ona zna ze swojego prawdziwego życia. Jednym minusem, na który zwróciłam uwagę podczas lektury Tysiąca odłamków ciebie była szybkość z jaką Marguetite dostosowywała się to otaczającego ją nowego świata, zupełnie nie wydawała się zagubiona pomimo że sytuacja z równoległej rzeczywistości nie raz zupełnie się różniła od tego co dziewczyna znała dotychczas. 
    Książkę  Claudii Gray polecam przede wszystkim osobom lubiącym młodzieżówki lub science fiction, oraz nie spodziewających się lektury przy której trzeba dużo myśleć. Tysiąc odłamków ciebie to lekka i przyjemna lektura na zbliżające się jesienne dni, w której akcja dynamicznie brnie na przód.

Już pod koniec września pojawi się książka Dziesięć Tysięcy Słońc Nad Tobą, która jest  II tomem serii Firebird. Na pewno sięgnę po nią jak najprędzej, aby poznać dalsze losy naszej bohaterki. 


Książkę  miałam okazję przeczytać, dzięki uprzejmości  Wydawnictwa Jaguar  💙

Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo jaguar

Komentarze

  1. ciekawi mnie ta książka :) zarówno pierwsza jak i druga część ma piękną okładkę. Poza tym lubię jak w książce wiele się dzieje :)
    pozdrawiam
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo się zastanawiałam nad tą książką i chyba w końcu się skuszę :) Coś co się lekko czyta - zawsze mile widziane :)

    pozdrawiam cieplutko,
    ZetKa

    writtenbyzetka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty