Zaufali mi:

Zaufali mi:

Marissa Mayer "Cinder" - seria: Saga Księżycowa (tom 1)



 Tytuł: Cinder
Tytuł oryginalny: Cinder
Seria: Saga Księżycowa (tom 1)
Autor: Marissa Mayer 
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Data I wydania: Styczeń 2012
Data  polskiego wznowienia: 22 listopada 2017
Liczba stron: 416
Kategoria: fantastyka

         Cinder rozpoczyna serię książek Marissy Meyer, w której podstawę każdego tomu stanowi inna dobrze nam znana baśń. Jedno z polskich wydawnictw w 2012 roku rozpoczęło wydawanie książek wchodzących w skład Sagi Księżycowej, jednak o ile się nie mylę już po drugiej części powiedziało STOP!  A fanom serii pozostało czytanie o dalszych losach bohaterów w języku angielskim
     Dopiero pod koniec 2017 roku Wydawnictwo Papierowy Księżyc jako pierwsze w Polsce postanowiło wydać wszystkie tomy Sagi Księżycowej. Otwiera ją Cinder, wydana w przepięknej oryginalnej oprawie graficznej futurystyczna opowieść na kanwie baśni o Kopciuszku. 
     Główną postacią jest tytułowa Cinder, dziewczyna pracująca jako mechanik w Nowym Pekinie, która mogłoby się wydawać, że nie wyróżnia się niczym szczególnym, a jednak ...! Cinder jest cyborgiem, a jej ciało zostało zmodyfikowane w około 36%, nie mogę Wam powiedź dlaczego tak się stało, aby zbyt wiele nie zdradzać. 
Jak przystało na adaptację Kopciuszka w życiu dziewczyny jest miejsce dla nienawidzącej ją macochy oraz dwóch przyrodnich sióstr, dodatkowo nieoczekiwanie pojawia się książę, a dokładniej Kai, koronowany książę Wschodniej Wspólnoty,  wraz z nim i naszą bohaterką wybierzemy się również na bal do pałacu. Miasto, w którym mieszka dziewczyna jest pełne nie tylko ludzi, ale również androidów,  wśród których krąży śmiertelna zaraza  i to właśnie wokół niej skupiona jest fabuła książki. Jedna z sióstr zaczyna chorować, zaraz po tym okazuje się, że od Cinder może zależeć los wielu istnień, w tym także jej siostry, dziewczyna niespodziewanie zostaje wplątana w polityczne potyczki między ziemią a tzw. Księżycowymi. Bohaterka będzie musiała odkryć kim naprawdę jest, aby ocalić przyszłość świata i pomóc w powstrzymaniu śmiertelnej choroby. 
         Pierwsza część Sagi Księżycowej zachwyciła mnie  i  już od pierwszych stron nie mogłam się od niej oderwać, choć od początku domyślałam się kim jest Cinder to akcja w powieści została poprowadzona w taki sposób, że nie wiedziałam czego się spodziewać. Autorka wykreowała wspaniałe postacie, przede wszystkim relacja między Cinder, a jej macochą Adri  wzbudziła we mnie wiele emocji, na które nie byłam przygotowana. Pamiętam, że na około 300 stronie rozegrała się scena, po której miałam ochotę rzucić książką o ścianę z nadzieją, że Adri oberwie rykoszetem 😂 Muszę powiedzieć, że wielkim plusem  było dla mnie to , że książkowy romans nie grał tutaj głównej roli, został on delikatnie zarysowany, jednak nie skradł większości stron czego mocno się obawiałam. 
          Książkę polecam przede wszystkim osobom lubiącym fantastykę i historie oparte na futurystycznej wizji świata. Wszystkich tych, którzy po nią sięgną czeka niesamowicie przyjemna, lekka i na pierwszy rzut oka niezbyt skomplikowana historia wobec, której nie przejdziecie obojętnie.  Choć historia wydaje się dość prosta, to jednak życie Cinder i jej relacje z ludźmi sprawiają, że podczas lektury zastanawiałam się jak ja potraktowałabym takiego "odmieńca" jak Cinder? Czy zaakceptowałabym ją, czy może raczej tak jak większość osób, które spotykała na swojej drodze byłabym zdystansowana lub nawet wrogo nastawiona w stosunku do niej. Uważny czytelnik na pewno z tej książki wyciągnie wiele ponadczasowych prawd!
           Papierowy Księżyc już raz wydał jedną z moich ulubionych serii i był to Więzień Labiryntu Jamesa Dashnera, myślę że Saga Księżycowa jej dorówna. Cinder to niezwykła historia, a dodatkowo książka została fantastycznie wydana z dbałością o każdy szczegół, dlatego NIECIERPLIWIE CZEKAM NA KOLEJNĄ CZĘŚĆ, CZYLI SCARLET!

Książkę  miałam okazję przeczytać, dzięki uprzejmości 

Komentarze

  1. Ta książka dość często była pokazywana na Instagramie. Zainteresowała mnie jej niezwykła okladka. Teraz już wiem, że i treść jest ciekawa i warto po nią siegnac. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko lubisz tego typu klimaty to jest to książka dla Ciebie <3

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty