Zaufali mi:

Zaufali mi:

Aleksandra Polak "Król Kier" - seria: Circus Lumos (tom 1)


Tytuł: Król Kier
Seria: Circus Lumos (tom 1)
Autor: Aleksandra Polak
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data I wydania:  25 października 2017
Liczba stron: 357
Kategoria: literatura młodzieżowa/fantastyka

      25 października 2017 roku premierę miał "Król Kier" pierwszy tom serii Circus Lumos, który jest debiutancką powieścią Aleksandry Polak z gatunku fantastyki młodzieżowej. Pamiętam, że na bookstagramie już wcześniej było głośno o tej książce, a przepiękny projekt okładki na pewno wielu osobom nie dał o sobie zapomnieć. ❤ Muszę przyznać, że jestem okładkową sroką 😁 dlatego mnie również zachwyciła i wiedziałam, że muszę ją mieć w swojej domowej biblioteczce.
     Wydawnictwo wskazuje na podobieństwo "Króla Kier" do Nocnych Łowców, Supernatural i Caraval, czy jest to właściwe porównanie? Nie wiem! Nie miałam okazji czytać powyższych powieści, więc na historię opowiedzianą przez Aleksandrę Polak miałam świeże spojrzenie i podczas czytania nie dobijały się do mojej głowy zbędne porównania z bohaterami innych książek z tego gatunku.
         Główną bohaterką pierwszego tomu serii Circus Lumos jest Alicja, mieszkająca w Gdańsku, całkiem przeciętna uczennica 3 klasy liceum, która szkolny świat wzlotów i upadków przemierza mając u swojego boku najlepszą przyjaciółkę  Julię. Dziewczyna spotyka się od jakiegoś czasu z Maksem, mogłoby się wydawać, że są świetną parą, jednak czytelnik od pierwszych stron może dostrzec, że coś jest nie tak z ich związkiem...o tym czy ich miłość przetrwa musicie się jednak przekonać sami.  
Akcja powieści rozgrywa się w styczniu, to wtedy tym wokół czego krążą myśli Alicji i Julii jest zbliżającej  się studniówki. Jak możemy się domyślać życie potrafi nas zaskoczyć, dlatego dzień na który dziewczyny tak czekają przebiegnie w sposób, którego się nie spodziewają...
           Opis szkolnego życia i relacji między rówieśnikami zajmuje sporą część powieści, momentami denerwowało mnie infantylne i niekonsekwentne zachowanie głównej bohaterki, mimo to  po wielu latach miło było przenieść się do licealnej przeszłości i w niektórych opisanych przez autorkę sytuacjach odnaleźć siebie. 
     Magia w powieści "Król Kier" pojawia się dość późno, kiedy Alicja poznaje Hadriana należącego do trupy cyrkowej Circus Lumos, wiemy że chłopak jest wyjątkowy, jednak to dlaczego tak jest, wyjaśnia się nieco później... chyba nic więcej konkretnego Wam nie powiem, żeby nie spoilerować 😋
             Przed rozpoczęciem tej lektury, miałam wyobrażenie, że czeka mnie powieść przepełniona bajecznymi opisami cyrku, akrobacjami i sztuczkami magicznymi, jednak w "Królu Kier"  tego nie znajdziemy. Czy jestem rozczarowana? Może trochę, jednak przede wszystkim zaskoczyło mnie to jak została poprowadzona fabuła w książce i żałowałam, że magia nie zajęła w niej trochę więcej miejsca. Circus Lumos okazało się grupą ludzi posiadających niezwykłe zdolności, dzięki którym mogą walczyć z otaczającym świat złem, mam nadzieję, że o ich fantastycznych zdolnościach dowiem się więcej z "Perłowej Damy", której premiera już w kwietniu. Byłabym prze szczęśliwa, gdyby "Król Kier" okazał się tylko wprowadzeniem do cudownego świata Circus Lumos, a opis  magicznej rzeczywistości w kolejnym tomie przeważy nad obyczajową częścią historii. 
     Podsumowując, "Król Kier" Aleksandry Polak to niesamowicie przyjemna, wciągająca książka, która nie wymaga zbytniego zagłębiania się w treść, dlatego spokojnie można się przy niej zrelaksować. Zakończenie  było według mnie największym atutem całej powieści, zupełnie się go nie spodziewałam i miałam wrażenie, że rozdział został ucięty w połowie 😂 To sprawiło, że  na pewno sięgnę po drugi tom Circus Lumos, czyli "Perłową Damę". 
    
👈NA KONIEC WSPOMNĘ, ŻE MIAŁAM PRZYJEMNOŚĆ WZIĄĆ UDZIAŁ W SPOTKANIU  Z ALEKSANDRĄ POLAK NA TARGACH KSIĄŻKI W KRAKOWIE! ❤

Książkę  miałam okazję przeczytać, dzięki uprzejmości 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty