Zaufali mi:

Zaufali mi:

Agnieszka Pruska "Zwłoki powinny być martwe"

Tytuł: Zwłoki powinny być martwe
Autor: Agnieszka Pruska
Wydawnictwo: Oficynka
Data I wydania: 20 maja 2017
Liczba stron: 427
Kategoria: kryminał (na wesoło) ☺
Moja ocena: 8/10 


     Zwłoki powinny być martwe to powieść gdańskiej autorki Agnieszki Pruskiej, która dotychczas znana była z serii książek z komisarzem Barnabą Uszkierem. Zwłoki... zgodnie z opisem Wydawnictwa Oficynka to przepełniona humorem powieść kryminalna, ja osobiście traktowałam ją raczej jako coś w rodzaju czarnej komedii.
Na wstępie muszę wspomnieć, że czasami trafiamy na książki, których tytuł ma niewiele wspólnego z tym co znajdziemy w jej wnętrzu, jednak w tym przypadku nasze potencjalne zwłoki pojawiają się bardzo często.☺ 
Wyświetlanie IMG_20170623_114402_733.jpg
-Aha, postawiłaby nas na nogi akurat po to, żeby zdążyć znaleść twoje stygnące zwłoki.
- Weź się zdecyduj, albo-albo - (...) Albo zdążyć, albo zwłoki. Do zwłok nie musiałabyś się spieszyć, byłoby mi wszystko jedno, czy znajdziesz mnie zaraz po tym, jak opuszczę ten padół, czy nieco później jak ostygnę.
- Ja bym wolała, żeby twoje zwłoki pozostały żywe i ciepłe ... 

     Głównymi bohaterkami książki są dwie kobiety: Ala - nauczycielka historii oraz Julia - nauczycielka biologii, które postanawiają spędzić miesiąc wakacji u Marcina - kuzyna Ali, który wraz z rodziną mieszka w okolicy Olsztynka. Plan zakładał, że kobiety będą leniuchować, czytać książki oraz zbierać dary lasu. Jednak już na początku swojego pobytu zamiast na dary lasu, trafiają na.. zwłoki. Od tej chwili nauczycielki postanawiają rozpocząć własne śledztwo i odnaleźć mordercę.

- Kto to jest? - spytała ze wszech miar inteligentnie.  - Pogięło cię? Niby  skąd mam wiedzieć. - Intensywnie zastanawiałam się, jak sprawdzić, czy facet jeszcze dycha.- Ty biolog jesteś, trupa powinnaś rozpoznać, nie? 

Znalezione obrazy dla zapytania zwłoki powinny byc martwe     Powieść Pani Agnieszki w większej części składa się z dialogów, co według mnie jest jej ogromnym atutem. Od samego początku dialogi, które znajdziemy w książce są prawdziwą ucztą dla czytelnika.  Podczas czytania rozmów głównych bohaterek uśmiech cały czas tkwił na mojej twarzy ☺ Polubiłam te dwie wariatki i jestem bardzo ciekawa czy będą kolejne części ich przygód.

(...) Widząc mój wyraz twarzy Julia nie wytrzymała.
- Co ci napisał?
 - W skrócie? Opierdolił mnie, ale i tak kocha. ❤


        Książka Zwłoki powinny być martwe , bardzo mnie wciągnęła, jedynie w okolicy stron 150-200 poczułam lekkie znużenie (pewnie na tych stronach było mnie dialogów a więcej narracji :D ), jednak szybko minęło - akcja znów zaczęła posuwać się do przodu i dalej mogłam upajać się świetnymi dialogami między bohaterami. 
Jedna rzecz, do której muszę się przyczepić w tej książce to brak rodziałów, wielu z Was pewnie w ogóle nie zwróciłaby na to uwagi, jednak mnie troszkę to drażniło. Zawsze czytając późną nocą mówie sobie "jeszcze 1-2 rozdziały i idę spać", tu niestety nie miałam takiego punktu odniesienia :( 
       Podsumowując uważam, że autorka spisała się na medal i napisała fantastyczną lekturę na wakacje, jeśli w 2018 roku będzie miała premierę kolejna część przygód  tych zwariowanych nauczycielek to na pewno po nią sięgnę. 
Książkę  miałam okazję przeczytać i zrecenzować dzięki uprzejmości 



Komentarze

  1. A ja właśnie przeciwnie - nie lubię, gdy dialogów jest za dużo. Balans to w książce zdecydowanie podstawa, abyśmy mogli zwizualowac sobie to, co chciał nam przekazać autor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, jednak wydaje mi się że w tej książce było wszystko dobrze wywarzone i ilość dialogów była jak najbardziej na miejscu :))) ale to tyllko moja subiektywna opinia :D

      Usuń
  2. Gdzies już ten tytuł wpadł mi w oko i wiem, że muszę to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty