Zaufali mi:

Zaufali mi:

Paulina Hendel "Żniwiarz. Pusta noc" (tom 1)


Tytuł: Żniwiarz. Pusta Noc.
Seria: Żniwiarz (tom 1)
Autor: Paulina Hendel
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data I wydania:  10 maja 2017
Liczba stron: 432
Kategoria: literatura młodzieżowa (fantastyka)
Moja ocena:9/10 

     "Żniwiarz" to pierwsza książka autorstwa Pauliny Hendel jaką miałam okazję przeczytać i zarazem pierwsza, w której poruszona została tematyka demonologii słowiańskiej. I to właśnie użycie tego motywu przyciąga uwagę i sprawia, że historia jest inna od tych, z którymi spotykałam się dotychczas. 


     Główną bohaterką jest Magda z pozoru zwykła dwudziestolatka, mieszkająca w małej wsi z rodzicami i pracująca w rodzinnej księgarni. Jednak już na początku tej historii autorka odkrywa przed nami tajemnice jaką skrywa Magda i jej rodzina, a mianowicie dziewczyna w wolnych chwilach zajmuje się tropieniem upiorów znanych ze słowiańskich wierzeń. Gdyby tego było mało wuj Magdy - Feliks jest żniwiarzem zajmującym się chronieniem ludzi przed zjawami i wysyłaniem ich w zaświaty. Warto wspomnieć, że Feliks już na początku książki umiera, ale czy aby na pewno??? 😀 
     Żniwiarza czytało mi się na prawdę fantastycznie, niejednokrotnie w dialogi wkradał się humor,  a z drugiej strony opisy upiorów wywoływały gęsią skórkę. Feliks, Magda i Mateusz, których poznamy są bohaterami, których bardzo polubiłam, świetnie wykreowani, jak każdy mający swoje wady i zalety. Jedyną rzeczą, która troszeczkę mnie denerwowała to brak jakiegokolwiek odczuwania strachu przez Magdę, można powiedzieć, że była całkowicie nieustraszona i nie miała żadnych oporów przed samotnym wejściem w każde ciemne i niebezpieczne miejsce. Oczywiście rozumiem, że wychowywała się otoczona opowieściami o zjawach i upiorach, ale mimo wszystko jej brak obaw wobec samotnych nocnych wypadów był dla mnie nie do pojęcia ( ale to pewnie dlatego, że sama boje się ciemności😂).
      Książkę Pauliny Hendel to polska fantastyka młodzieżowa, jednak z czystym sumieniem polecam ją również osobom, które młodzieżą już nie są 😁 jest to wspaniała okazja do przeniesienia się w niesamowity świat Magdy i poznanie nieco mitologii słowiańskiej, która choć powinna nam być bliska, to tak mało znana. 
Żniwiarz, Czerwone słońce, Paulina Hendel27 września miała premierę druga część Żniwiarza, która mam nadzieję, że okaże się równie fantastyczna! Nie mogę doczekać się poznania dalszych przygód naszych bohaterów.


Książkę  miałam okazję przeczytać, dzięki uprzejmości 

Komentarze

  1. Moim zdaniem druga część jest jeszcze lepsza od pierwszej <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem właśnie w trakcie czytania pierwszej części :)
    pozdrawiam
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale to moje 'must read', gdy pozbędę się stosiku! :D

    Pozdrawiam,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty