Zaufali mi:

Zaufali mi:

Tarryn Fisher "Mud Vein. Ciemna Strona."


 Tytuł: Mud Vein. Ciemna Strona.
Tytuł oryginalny: Mud Vein
Autor: Tarryn Fisher 
Wydawnictwo: SQN
Data I wydania: 5 kwietnia 2014
Data I polskiego wydania: 8 listopada 2017
Liczba stron: 320
Kategoria: Thriller psychologiczny


     Na samym wstępie wspomnę, że Ciemna Strona to pierwsza książka autorstwa Tarryn Fisher, którą miałam okazję przeczytać, ale na pewno nie ostatnia! Poniżej wytłumaczę,skąd wzięła się moja entuzjastyczna reakcja ❤

     Senna Richards jest cenioną pisarką, której powieść trafiła na listę bestsellerów "New York Timesa" oraz została zekranizowana. Sennę  poznajemy w dniu jej trzydziestych trzecich urodzin w nietypowej sytuacji, a mianowicie kobieta budzi się w pokoju, którego nie rozpoznaje, ma zawroty głowy, czuje, że urwał jej się film i nic nie pamięta z poprzedniego wieczoru. Jak możemy się domyślać nasza bohaterka jest zszokowana zastaną sytuacja, a dodatkowo jej przerażenie wzmaga się, gdy uświadamia sobie, że  nie jest w swoich ubraniach co oznacza, że ten kto ją tam umieścił musiał  ją również rozebrać. Senna postanawia wydostać się z pokoju, w którym się znalazła i dowiedzieć się gdzie jest i kim jest osoba, która jest za to odpowiedzialna. Sprawą, która potęguje przerażenie bohaterki jest to, że dom w którym przebywa skrywa wiele przedmiotów nawiązujących do jej przeszłości, okazuje się również, że kobieta nie jest sama, jednak osobą obecną w domu nie jest porywacz lecz mężczyzna, który kiedyś był Sennie w pewien sposób bliski. Po dokładniejszym zapoznaniu się z sytuacją, okazuję się, że z domu nie ma możliwości wydostania się oraz, że osoba, która im to zrobiła postarała się by mieli zapasy m.in. opału, żywności i podstawowych leków na kilka miesięcy, jednak tu pojawia się pytanie: co dalej? Jak długo będą tam przebywać? I jak skończy się ten koszmar?
          Ciemna strona podzielona jest na trzy główne części, te natomiast składają się z mniejszych rozdziałów, w których mamy styczność przede wszystkim z narratorem pierwszoosobowym, którym jest Senna. Pierwsza część to historia z tu i teraz,  czyli moment, z życia kobiety, który opisałam powyżej, w drugiej części bohaterka wspomina wydarzenia sprzed kilku lat, dodatkowo w tę część wplecione zostały rozdziały z pewnej istotnej dla bohaterki książki, dzięki, której możemy ją lepiej poznać. W trzeciej części powracamy do tego co dzieje się z uwięzioną Senną i jej towarzyszem, w tych rozdziałach poznajemy odpowiedzi na wiele pytań, we mnie to właśnie ta część wzbudziła najwięcej emocji. 
     Ciemna strona od pierwszych stron niesamowicie wciąga i trzyma czytelnika w napięciu i nie ma się co dziwić, ponieważ nie mamy tutaj doczynienia z długim wprowadzeniem, a wręcz przeciwnie autorka wrzuca nas w sam środek horroru jaki przeżywa Senna przez co czytelnik od razu zaczyna zadawać sobie wiele pytań. Przeczytałam tę książkę w zaledwie kilka godzin, nie mogłam się od niej oderwać, cały czas zastanawiałam się dlaczego ten dramat spotkał Sennę i dlaczego jest taka jaka jest, a trzeba przyznać, że jest bardzo specyficzną bohaterką, której zachowanie na samym początku trochę mnie denerwowało, ale z każdą kolejną stroną zaczęłam lepiej rozumieć jej postępowanie.
Język jaki posługuje się Tarryn Fisher sprawia, że czytelnik może poczuć, że znajduje się w środku opisywanej sytuacji, przez co  niejednokrotnie naprawdę przechodziły mnie ciarki i zastanawiałam się co ja bym zrobiła na miejscu Senny.

     Mud Vein. Ciemną Stronę polecam wszystkim fanom thrillerów psychologicznych, ale również osobom, które chciałyby poczuć dreszczyk emocji i przeczytać niesamowicie wciągającą historię ❤

Na koniec zestawienie  zagranicznych okładek  książki, która  przypadła Wam do gustu? 
Moje serce skradło angielskie wznowienie Mud Vein, a co za tym idzie okładka, która również trafiła na polski rynek, przepiękna ❤ 

    
            
21889956            36450689
        Wydanie angielskie (2014)                      Wydanie angielskie (2016) 
                                                               oraz polskie

36959686        23566782      25054165
                      Wydanie wietnamskie       Wydanie tureckie       Wydanie hebrajskie                           


Książkę  miałam okazję przeczytać, dzięki portalowi 

Źródło: 
  1. https://www.goodreads.com/ (grafiki okładek)

Komentarze

  1. Mam takie same odczucia jak ty :) książka pochłonęła mnie od pierwszych stron i nie mogłam się od niej oderwać :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: www.strefabrunetki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez "Ciemną stronę" mam ochotę sięgnąć po kolejne książki Tarryn Fisher :)

      Usuń
  2. pomimo, że w książce nie ma jakoś dużo akcji, to trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony :) ja jestem zakochana w stylu pisania Tarryn i zarówno "Margo", "Bad Mommy" i "Ciemna strona" mi się podobała :)
    A okładka również jest mały dziełem sztuki :)
    pozdrawiam
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak!
      Właśnie czekam na listonosza z książką "Margo", myślisz że również mi się spodoba? :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty