Zaufali mi:

Zaufali mi:

Arianna Huffington "Wyśpij się! Jak zdrowy sen może odmienić twoje życie."


Tytuł: Wyśpij się! Jak zdrowy sen może odmienić twoje życie.
Tytuł oryginalny: The Sleep Revolution
Autor: Arianna Huffington
Wydawnictwo: Czarna Owca
Data I wydania: 13 czerwca 2017
Data I polskiego wydania: 10 marca 2016
Liczba stron: 448
Kategoria: poradnik / zdrowie 
     Na pewno każdy z nas chociaż raz w życiu zastanawiał się dlaczego doba ma tylko 24 godziny? W ciągu tych 24 godzin, jak podaje wiele źródeł powinniśmy spać 8 godzin . Dodatkowo zazwyczaj każdy z nas poświęca około 1 godziny na poranną toaletę, śniadanie i kawę, następnie ruszamy do pracy, która wraz z dojazdem zajmuje (w większym mieście) około 10 godzin,  zakładając, że na przygotowanie i zjedzenie obiadu poświęcimy około 2 godzin, to z 24 godzin, ZOSTAJĄ NAM JEDYNIE 4 GODZIN! Ta liczba wydaje się śmieszna (zwłaszcza dla książkoholików), bo zazwyczaj minimum 2-3 godzinny dziennie czytamy, więc z powyższych obliczeń wychodziłoby, że na spotkania ze znajomymi, rozmowy z rodziną, kolację, czy wieczorny prysznic zostałyby nam  1-2 godziny!  Z tego rachunku wynika, że sprawą w naszej codzienności, którą najłatwiej ograniczyć jest właśnie sen, wydaje nam się, że to ile śpimy i jak śpimy nie ma znaczącego wpływu na nasze życie. Właśnie w tym miejscu z wyjaśnieniem tematu i pomocą przychodzi do nas Arianna Huffington i jej książka "Wyśpij się! Jak zdrowy sen może odmienić nasze życie" 


     Spodziewałam się, że książka Arianny Huffington, będzie miała maksymalnie 150 stron i formę podobną do wcześniej znanych mi poradników, jednak tu spotkało mnie zaskoczenie! "Wyśpij się!..." składa się  z 448 stron z czego 329 s. to tekst właściwy a strony od 330 do 448 to , załączniki, przypisy końcowe oraz index. I to właśnie przypisy końcowe wskazują na to jak dogłębny research przeprowadziła autorka i z jak wielu publikacji czerpała wiedzę, którą dzieli się z nami w swojej książce. 

     
Książka dzieli się na dwie główne części POBUDKA oraz CZAS NA ZMIANY.
W wielkim skrócie napiszę, o powyższych rozdziałach.
Z pierwszej części dowiemy się m.in. dlaczego doszło do kryzysu snu, dlaczego ludzie cały czas mają wrażenie, że sen to zmarnowany czas, czas który można by poświęcić na wiele jak się wydaje bardziej produktywnych działań i jakie są tego konsekwencje. W drugiej części autorka przechodzi do tego jakich zmian należy dokonać, aby się wyspać! Co ciekawe dowiemy się jaki jest optymalny czas snu dla osób w danym wieku ( ja na przykład powinnam spać 7-9 godzin, ale już za jakieś 40 lat będzie mi wystarczyło 7-8 godzin 😃), dostaniemy kilka rad jak poradzić sobie z chrapiącym partnerem oraz jak  smartfon wpływa na nasz sen. 

     Przed rozpoczęciem tej książki bałam się, że autorka zarzuci mnie suchymi faktami, a jednak spotkało mnie miłe zaskoczenie! 
To co mi wydało się najbardziej ciekawe to konkretne przykłady i statystyki jakie znajdziemy w książce. Dowiedzieć możemy się np., że już 17-19 godzin bez snu wpływa na nasze funkcje poznawcze, w taki sam sposób jak około 0,5 promila alkoholu we krwi , przez co jazda samochodem w takim stanie może okazać się fatalna w skutkach i tu (o zgrozo..!). dodatkowo dostajemy dane statystyczne: "Blisko 60 procent maszynistów, 50 procent pilotów, 44 procent kierowców ciężarówek i 29 procent taksówkarzy i kierowców autobusów przyznaje, że nigdy lub prawie nigdy nie wysypia się przed pracą." 
    W treść wplecione zostały również świetne cytaty i wiersze dotyczące snu 😉 Na końcu książki znajdziemy przydatne załączniki m.in. ankietę dotyczącą jakości snu, czy przewodnik pomocny przy medytacji. 

     Książka "Wyśpij się!.." okazała się ciekawy przerywnikiem dla czytanych przeze mnie powieści, książkę nie przeczytałam w jeden czy dwa wieczory, ale zajęło mi to około 2 tygodni, jednak wyciągnęłam z niej wiele ciekawych faktów, dodatkowo mam również nadzieję, że korzystając z rad autorki jakość mojego snu znacznie się poprawi 💜


Książkę  miałam okazję przeczytać i zrecenzować dzięki uprzejmości 

Komentarze

Popularne posty