Zaufali mi:

Zaufali mi:

Dinah Jefferies "Rozłąka"

Tytuł: Rozłąka
Tytuł oryginalny: The Separation
Autor: Dinah Jefferies
Wydawnictwo: Harper Collins
Data I wydania:  2013
Data I polskiego wydania: 19 lipca 2017
Liczba stron: 448
Kategoria: powieść historyczna/obyczajowa
Moja ocena: 10/10 

     Rozłąka to pierwsza książka Dinah Jefferies, którą miałam okazje przeczytać, jednak autorka znana jest z wcześniejszych powieści: Żona plantatora herbaty oraz Córka handlarza jedwabiem
     Rok 1955, Brytyjka Lydia Cartwright wraz z mężem Alec'iem oraz córkami Emmą i Fleur mieszka na Malajach Brytyjskich, pewnego dnia wyjeżdża aby pomóc przyjaciółce, która z powodu choroby wymaga zwiększonej opieki. W międzyczasie Alec zabiera córki i wraca z nimi do Anglii nie pozostawiając żonie żadnej wiadomości. Kiedy po kilku tygodniach kobieta przyjeżdża do domu zastaje puste pokoje, a jedyna informacja na jaką trafia okazuję się fałszywa. Niczego nieświadoma Lydia rusza w poszukiwaniu rodziny na północ kraju, w którym panuje stan wyjątkowy z powodu powstania malajskiego.
     Autorka w swoich książkach stawia na malownicze i egzotyczne miejsca akcji, dzięki dzieciństwu spędzonemu na Malajach oraz opowieściom, które będąc tam usłyszała,  opisy przedstawione w książce są bardzo dokładne i wiarygodne, przez co można w wyobraźni przenieść się w te cudowne miejsca.
Rozłące zdarzenia biegną dwutorowo, jedne z rozdziałów pisane są z perspektywy Lydii przebywającej na Malajach, natomiast inne to zdarzenia opisywane przez Emmę i mające miejsce w Anglii. Dinah Jefferies zdecydowała się również na ciekawy zabieg  połączenia w powieści dwóch rodzajów narracji. Rozdziały Lydii pisane są z wykorzystaniem narracji trzecioosobowej, natomiast o wydarzeniach rozgrywających się w Anglii dowiadujemy się wprost od Emmy. W Rozłące okazało się to naprawdę świetnym rozwiązaniem, rozdziały z perspektywy córki Lydii stają się bardziej intymne, według mnie to bardzo duży plus tej powieści.
     Rozłąka jest jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą książką jaką miałam okazję przeczytać w tym roku, bardzo dynamicznie rozgrywająca się akcja oraz pełna intryg i tajemnic fabuła sprawiały, że książkę miałam ochotę przeczytać jednym tchem i dowiedzieć się jak najszybciej co ukrywają jej bohaterzy oraz jaki wpływ na wydarzenia ma ich przeszłość.
       Powieść Dinah Jefferies to historia zrozpaczonej matce, która wyrusza w głąb ogarniętego wojną kraju, oraz córce, która nie wierzy, że została porzucona i próbuje dowiedzieć się prawdy o swojej rodzinie. W książce znalazło się również miejsce dla intryg, romansów oraz problemów dojrzewającej dziewczyny, a wszystko to z ciekawym i egzotycznym, a zarazem niebezpiecznym życiem na Malajach w tle. 


Niewidzialna nić łącząca jej serce z moim nigdy nie została zerwana. 
I wiedziałam, że nigdy nie zostanie. 

Na koniec muszę się Wam przyznać, że zawsze jestem ciekawa innych wydań czytanych przeze mnie książek, dlatego poniżej zamieszczam zagraniczne okładki  "Rozłąki", która najbardziej przypadła Wam do gustu? Moje serce skradła polska oraz angielska okładka ❤

             Wielka Brytania                Hiszpania                   Holandia                 Niemcy               
18400908    25600706   30531529   18400883  
                                       Francja                                    Włochy                        Serbia                 



Książkę  miałam okazję przeczytać, dzięki uprzejmości 
Znalezione obrazy dla zapytania harper collins


Źródło: 
  1. http://www.harpercollins.pl/
  2. https://www.goodreads.com/

Komentarze

  1. "Rozłąka" jest dobra, ale "Żona plantatora herbaty" to dla mnie mistrzostwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, na pewno chętnie sięgnę po inne książki tej autorki :)

      Usuń
  2. A mnie jakoś ta okładka nie pasuje do treści, którą przedstawiłaś - która jest swoją drogą bardzo ciekawa i intrygująca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi po przeczytaniu książki bardzo pasuje :D Malaje w czystej postaci :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty