Zaufali mi:

Zaufali mi:

WYDAWNICTWO [ZE SŁOWNIKIEM]



     Jestem pewna, że niejednokrotnie wielu z Was marzyło o przeczytaniu książki w języku angielskim, jednak już na początku zamiast przyjemności z czytania odczuwaliście poirytowanie związane z ciągłym sprawdzaniem słówek w słowniku. Tak było w moim przypadku!😞 Czytanie książek w oryginale to wspaniała okazja do rozwijania swoich umiejętności językowych, ale muszę przyznać, że było to dla mnie nie lada wyzwanie.
Na szczęście niedawno na polskim rynku wydawniczym jedno z wydawnictw znalazło sposób na to aby czytanie po angielsku stało się przyjemniejsze. Mowa o Wydawnictwie [ze słownikiem] oferującym oryginalne wydania klasycznych powieści dla dzieci oraz dorosłych. 
      Na okładkach książek znajduje się informacja o poziomie językowym danej książki, dlatego wybór lektury staje się łatwiejszy. I tak na przykład Tajemniczy ogród oraz Księga Dżungli to poziom A2/B1, natomiast czymś dobrym na początek dla osób, które nie są zbyt pewne swoich zdolności lingwistycznych będzie Doktor Dollitle i jego zwierzęta na poziomie A1/A2.

Książki Wydawnictwa [ze słownikiem] podzielone są na trzy części:

  • pierwsza wprowadzająca część to słownik wyrazów, które w powieści pojawiają się najczęściej. Znajomość tych wyrazów pozwoli nam na zrozumienie 70-80% treści książki. W przypadku książki Tajemniczy ogród większość ze słów jest na poziomie podstawowej znajomości języka, więc nie powinniście mieć z nimi większego problemu. Mi osobiście ta część pomogła w odświeżeniu słówek,  które gdzieś w mojej pamięci tkwiły, o których istnieniu zapomniałam,
  • druga część to tekst właściwy z dodatkowym słownikiem znajdującym się na marginesie, w którym występują słowa nie pojawiające się w części pierwszej. Dla mnie właśnie ta część była najbardziej pomocna, nie musiałam odrywać się od lektury, żeby poznać tłumaczenie nieznanych mi słów, które w większości znalazły się na marginesach, jednak te które się tam nie pojawiły mogłam odnaleźć w ...
  • trzeciej części, którą jest słownik wszystkich słów użytych w książce.

     Myślę, że brakowało na naszym rynku wydawniczym tego typu lektur wychodzących na przeciw oczekiwaniom czytelników. Ja kilka razy zaczynałam czytanie książek w języku obcym jednak próby kończyły się irytacją i niechęcią, ponieważ denerwowało mnie ciągłe sprawdzanie tłumaczeń w słownikach. Obecnie dostępne książki Wydawnictwa [ze słownikiem] to przedewszystkim dobrze znane klasyczne powieści dla dzieci i dorosłych, dzięki czemu czytanie ich staje się jeszcze łatwiejsze. Poza treścią i praktycznymi zaletami książek,  urzekła mnie minimalistyczna okładka i spójność wszystkich wydanych powieści (wyglądają pięknie w domowej biblioteczce) 😀

Książki Wydawnictwa [ze słownikiem] szczerze polecam wszystkim, którzy jeszcze zastanawiają się nad tym czy poradzą sobie z czytaniem po angielsku. ❤

Aktualnie dostępne książki wydawnictwa [ze słownikiem] z oznaczonym poziomem trudności językowej (poniżej znajdziecie linki do każdej z książek z jej opisem oraz ceną) :

Książkę  miałam okazję przeczytać, dzięki uprzejmości 
Książki po angielsku


Źródło: 

  1. https://zeslownikiem.pl/



Komentarze

  1. Nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po te książki, lecz chyba najwyższy czas to zmienić :D
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, książki [ze słownikiem] łączą przyjemne z pożytecznym :D

      Usuń
  2. Wydawnictwo miało świetny pomysł na takie książki. W mojej biblioteczce mam 3 egzemplarze i co jakiś czas do nich wracam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Tajemnoczny ogród już mam za sobą. Następne po co sięgnę to napewno Przygody Sherlocka <3
    pozdrawiam tomandbooks

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty